4 PERKARA MENJANA INCOME FRESH GRADUATE

  • March 07, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Ramai fresh graduate yang tidak bekerja sekarang, jadi saya ingin kongsikan beberapa perkara yang mereka diluar sana boleh buat, yang penting kena ada kesungguhannya.
  1. KERJA PART TIME

Boleh cuba untuk minta kerja di kedai-kedai makan, 7 eleven atau mana-mana kedai runcit. Kerja part time secara tak langsung dapat memberi kita pendapatan juga walaupon gaji atau upah tidak terlalu besar. Tapi tidak salah, sekurangnya mereka ini ada pengalaman macam mana untuk berkerja dan berdepan dengan pelanggan.
  1. DROPSHIP AGEN

Selain itu, fresh graduate yang suka bermain internet atau selalu online dengan media social seperti facebook atau instagram, boleh mengambil peluang untuk menjadi agen dropship yang tidak perlu membayar yuran. Jadi, masa tidaklah membazir dengan begitu saja. Mereka yang bijak akan mengambil peluang ini untuk menjadi agen dropship untuk menambah pendapatan harian mereka. Jadi agen dropship ada yang tidak perlu bayar yuran dan ada yang perlu bayar yuran. Jadi, pandai-pandailah cari yang tiada bayaran jadi kita tak perlu keluarkan modal.
  1. PHOTOBOOK

Photobook juga boleh membantu dalam menjana pendapatan juga. Bagi fresh graduate yang masih tidak mendapat pekerjaan, tidak salah untuk mereka yang berminat untuk buat bisnes secara online seperti photobook. Mereka hanyalah perlu memgedit gambar dan susun gambar mengikut kesuaian dan permintaan dari pelanggan mereka.
  1. BUSINESS

Di samping itu, buat bisnes kecil-kecilan juga dapat menjana pendapatan untuk fresh graduate yang menganggur. Contohnya, bagi sesiapa yang tinggal di taman perumahan boleh la ‘open table’ depan rumah mereka untuk menjual kerepok atau minuman. Bergantung kepada mereka untuk menjual apa. Bermacam-macam bisnes boleh buat jika pandai merancang dengan hanya menggunakan modal yang kecil.
Kepada sesiapa yang ingin buat side income juga boleh dengan berbisnes Shaklee. Bukan sahaja boleh makan malah boleh menjana side income juga. Modal pon tak besar, hanya RM XX je.
Pertanyaan boleh pm@whatsapp ke 0179793589 @ FB page: Myrakanita Online Shop.
Boleh tengok video ni, sedikit penerangan untuk menjadi ahli.

Sekian.
Norhidayah
SID: 1216854

You Might Also Like

0 comments