4 MASALAH KRONIK TENTANG HAID

  • March 07, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Golongan wanita dan remaja-remaja perempuan diluar sana ramai yang menghadapi masalah haid yang kronik dan sukar untuk mencari menyelesainya. Disini saya ingin kongsikan empat (4) masalah haid yang kronik yang selalu ditakuti wanita diluar sana.

#1 Heavy Bleeding

Heavy bleeding iaitu pendarahan yang banyak yang disebabkan hormon individu tersebut yang tidak stabil. Jadi, untuk mengatasinya adalah dengan mengambil supplemen yang mengandungi iron. Berkemungkinan, anda juga kekurangan zat besi. Itu yang menyebabkan pendarahan yang banyak.

#2 Haid Tidak Teratur

Masalah seperti haid tak teratur kebiasaanya berlaku dalam lingkungan setiap 6 minggu dan 6 bulan. Ini boleh terjadi akibat dari sindrom PCOS atau hormon yang tak seimbang. Secara medikal, berat badan anda mungkin akan berkurang disebabkan oleh PCOS. Manakala, dari segi nutrisi, anda dicadangkan untuk menjaga diet seperti mengurangkan pengambilan gula dan karbohidrat kompleks. Sebagai cadangan, ambil suplemen yang mengandungi vitamin D.

#3 Period Berhenti

Simptom seperi period berhenti ini selalu berlaku pada wanita yang belum monopaus tetapi tidak datang haid dalam tempoh yang lama. Ada yang sampai 6 bulan tak datang haid. Biasanya masalah period berhenti disebabkan aktiviti senaman keterlaluan, stress, sakit yang serius dan permakanan tidak teratur. Jadi untuk mengatasinya adalah dengan mengurangkan berat badan dan mengambil suplemen untuk menstabilkan hormon.

#4 Sakit Ketika Haid

Masalah kronik haid adalah sakit ketika haid. Kebiasaannya berlaku pada bahagian bawah abdomen hingga ke bahagian belakang. Jadi, anda boleh mengambil suplemen yang mengandungi magensium untuk memenangkan otot dibahagian yang sakit.
Cadangan saya adalah dengan mengambil suplemen Shaklee ini dapat membantu anda-anda diluar sana untuk menghadapi masalah haid yang kronik ini. Suplemen Shaklee yang dimaksudkan adalah GLA dan Ostematrix.

=================
GLA + OSTEMATRIX
=================

Gabungan efektif untuk masalah berkaitan haid.

> MENSTABILKAN HORMON
> LEGAKAN KESAKITAN
> MEREHATKAN OTOT DAN SARAF
> MENGURANGKAN BERAT BADAN
> MELANCARKAN DARAH HAID

[ Pertanyaan/ Order ]
Sila whatsapp 'set haid' ke 017-9793589 sekarang.
Sekian.

Hidayah
SID:1216854

You Might Also Like

0 comments