ESP

Petua Moden Atasi Jerawat Di Muka, Pipi, Dagu Dan Dahi

  • January 02, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

"Akak, macam mana nak hilangkan jerawat ni? Susah betul. Dah cuba produk A tak sesuai, lepas tu cuba plop produk B tapi makin menjadi-jadi jerawat ni. Saya dah buntu" luah Siti (bukan nama sebenar)
Diatas adalah luahan seorang remaja perempua yang ada masalah jerawat dan tidak tahu lagi macam mana nak atasi masalah tu. 
Disini, dayah akan cuba untuk bantu korang dengan berkongsi beberapa petua moden atasi jerawat di muka, pipi, dagu dan dahi. Dayah ada baca di beberapa artikel yang berkongsi macam-macam petua. Dan disini dayah cuba untuk kongsikan beberapa dimana korang boleh cuba untuk atasi jerawat di muka, pipi, dagu dan dahi. 

Petua Moden Atasi Jerawat Di Muka, Pipi, Dagu Dan Dahi

1. Aspirin

Gambar contoh Aspirin
Iaitu dikenali sebagai ubat demam. Macam mana nak buat? Ok, korang boleh hancurkan sebiji aspirin (Panadol) dan lembapkan dengan sedikit air. Lepas tu, sapu ke bahagian yang ditumbuhi jerawat. Dengan cara ni dapat mengurangkan kemerahan dan mengecutkan jerawat yang baru tumbuh. Biarkan beberapa minit sebelum membilas dengan air bersih. Boleh cuba berulang kali sehingga jerawat korang kecut dan hilang.

2. Ubat Gigi

Gambar contoh ubat gigi

Pernah dengar tak ubat gigi boleh kecutkan jerawat? ha pelik kan. Tapi tu la, ini lah petua moden atasi jerawat di muka, pipi, dagu dan dahi. Sebelum korang tidur, letakkan ubat gigi pada bahagian yang ada jerawat. Biarkan ubat gigi tu kering sehingga keesokan harinya. Kemudian, bilas dengan air bersih. Ubat gigi ni mampu untuk mengeringkan jerawat korang dan juga mampu menyerap minyak yang ada pada wajah muka korang.

3. Minyak Zaitun
Gambar contoh minyak zaitun
Siapa tak kenal minyak zaitun? hehe . Ini adalah petua yang telah di amal sejak berkurun lama lagi. Caranya mudah saja, campurkan 1 sudu besar minyak zaitun dengan 4 sudu garam. Lepas tu, kacau sehingga sebati. Kemudian korang sapu pada bahagian wajah korang yang ditumbuhi jerawat dan biarkan ia seketika. Boleh ambil masa ni untuk rehatkan muka. Korang feeling-feeling macam spa la. Akhir sekali barulah bilas dengan pencuci muka yang sesuai.

Cara mudah yang dayah boleh cadangkan untuk korang adalah:-

Klik link di bawah ni untuk tahu macam mana nak pulihkan jerawat dengan 100% berkesan dan semulajadi.

Pulihkan Muka Dengan Set Jerawat Yang 100% Selamat


Untuk pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi atau whatsapp Dayah ke 017-9793589. 

Sekian
Norhidayahlong
1216854 


You Might Also Like

0 comments