Cara Nak Atasi Kulit Berminyak - Produk Untuk Kulit Berminyak?

  • January 04, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

" Eee, kulit muka berminyak! "
Kulit Muka Berminyak

Masalah kulit muka berminyak mengganggu tidak kira lelaki atau perempuan. Bila muka ni kuat berminyak, agak susah untuk bersolek atau sapu bedak.

Baik lelaki dan juga perempuan masih tercari-cari produk untuk kulit berminyak yang sesuai. Ada orang kulit muka dah ok dari masalah kulit berminyak lepas pakai apa-apa set penjagaan muka. Tetapi ada juga yang masih ada masalah kulit berminyak.

Dayah akan cadangkan produk untuk kulit berminyak yang sangat berkesan untuk atasi masalah kulit berminyak anda.

Sebelum itu, dayah akan kongsikan cara nak atasi kulit berminyak dulu ye.


  1. Cuci Wajah
    Menggunakan pencuci muka yang lembut untuk mencuci wajah anda untuk mengelakkan daripada ganggu kulit anda. Jika anda menggunakan pencuci muka yang keras boleh menyebabkan wajah anda menghasilkan lebih banyak minyak. 

  2. Jangan Menggosok Muka Terlalu Kuat
    Jangan menggosok muka anda terlalu kuat dengan tuala. Lap perlahan-lahan dengan menggunakan tuala kecil atau span yang bertekstur lembut. 

  3. Cuci Muka Pada Waktu Pagi dan Malam
    Normal untuk cuci muka sekurang-kurangnya 2 kali sehari, pagi dan malam. Penting untuk mencuci muka setiap hari untuk mengawal minyak di muka. 

  4. Cuci Muka Dengan Air Suam, Bukan Air Panas
    Air panas boleh merosakkan kulit anda. Jadi anda boleh cuci muka dengan air suam atau air biasa.

    [Sumber: http://www.wikihow.com/Stop-an-Oily-Face

Apakah Produk Untuk Kulit Berminyak Yang Boleh Diambil?

1. Vitamin C ( Sustained Release Vita-C Plus)

Dengan pengambilan vitamin C Shaklee ini akan membuatkan tubuh anda menyerap vitamin C ini secara berterusan  selama 5 jam dalam plasma darah anda. 
Sustained Released Vita-C Plus

Vitamin C Shaklee ini bantu memperbaiki sistem pendarahan pada kulit juga. Kekurangan vitamin C boleh terjadinya kulit kusam, jerawat, cepat sakit, gusi berdarah, berjeragat dan masalah kulit berminyak. Jadi, anda boleh mengamalkan vitamin C Shaklee ini.

2. Gla Complex

Gla Complex ini mengandungi minyak Borage. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita. 
GLA Complex

Membantu dalam memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing dan lain-lain. Ia juga memperbaiki inflamasi kulit dengan menjadikan kulit normal dan tidak terlalu berminyak. 

Dengan pengambilan gla complex jangka masa panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus dan juga memberikan tona kulit yang tampak lebih muda. 

3. Carotomax

Carotomax merupakan vitamin A yang kaya dengan pelbagai buah-buahan dan sayur-sayuran yang bersifat anti oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, karot, cantaloupe, dan fava d'anta. 
Carotomax

Nak kulit cantik kena makan banyak buah dan sayuran. Jadi, dengan 1 biji carotomax sehari mampu untuk melengkapkan keperluan nutrisi anda untuk satu hari. Pengambilan carotomax ini membuatkan kulit anda lembap secara semulajadi dan membantu mengawal kilang minyak dari aktif.

-Testimoni-




-Hubungi/ Pertanyaan-
Whatsapp ke 017-9793589 (Dayah) untuk apa-apa pertanyaan atau order. 

FREE konsultansi. Dayah akan konsult korang sampai muka anda tidak berminyak. InsyaAllah.

Sekian.
Norhidayahlong
1216854

You Might Also Like

0 comments