ESP

Jerawat Badan Dan Cara Paling Berkesan Atasinya

  • January 03, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 1 Comments


Jerawat bukan sahaja di muka,tetapi ada juga jerawat badan. Jerawat badan ini akan meninggalkan parut juga kalau tidak atasinya. Ramai tertanya-tanya kenapa terjadinya jerawat badan. Jadi, perlu kaji dan semak apa punca yang menyebabkan jerawat badan. Dayah akan kongsikan dan beri sedikit penerangan tentang jerawat badan dan cara paling berkesan atasinya.

Punca-Punca Jerawat Badan 

  1. Berpeluh.
    Punca jerawat badan disebabkan berpeluh. Berpeluh adalah normal, akan tetapi terlalu banyak peluh boleh menyebabkan jerawat. Sebab jerawat ni punca pembiakan bakteria juga. Cuba elakkan daripada terlalu galak berpeluh.

  2. Tidur terus semasa berpeluh.
    Cuba elakkan untuk tidur ketika masih dalam keadaan berpeluh. Ini boleh menyebabkan jerawat badan akan makin seronok timbul di badan. Keringkan badan dulu, lepas tu baru boleh tidur.

  3. Resdung.
    Ramai tidak tahu yang resdung juga punca jerawat badan. Lain orang lain masalah resdung yang dihadapi. Ada yang bila resdung, naik jerawat yang banyak di muka. Tapi, ada juga yang resdung, naik di badan. 

  4. Faktor pemakanan tidak sihat.
    Punca jerawat badan juga disebabkan faktor pemakanan yang tidak sihat dan makan makanan yang tidak seimbang. Terlalu banyak makan makanan ringan, bergoreng dan berminyak. 
Dayah kongsikan juga beberapa tips nak atasi jerawat badan yang mana korang boleh cuba amalkan untuk elak naik jerawat badan.

Tips Atasi Jerawat Badan

Tips Atasi Jerawat Badan
>>> Mandi sebelum tidur. Pastikan korang mandi dulu sebelum tidur. Kiranya bersihkan diri dari seharian berpeluh atau kotoran.

Tips Atasi Jerawat Badan
>>> Kerap tukar baju. Jangan pakai baju sama tanpa basuh. Ni selalunya lelaki yang suka pakai baju yang sama 2 atau 3 kali sebelum cuci. Kononnya kata baju tu tak kotor. Hakikatnya, memang badan kita akan berpeluh. Jadi sudah tentu peluh kita akan diserap oleh baju yang kita pakai. Sebab tu perlunya tukar baju bersih untuk elak naik jerawat badan.


Tips Atasi Jerawat Badan

>>> Sapu bedak berubat. Contohnya bedak berubat Agnesia atau Aiken selepas mandi.

Tips Atasi Jerawat Badan
>>> Sapu krim benzoil peroksida 10% yang boleh dibeli di mana-mana farmasi.



Tips Atasi Jerawat Badan

>>> Sentiasa tukar tuala dan cadar tidur sekerap mungkin. Sekurang-kurangnya tuala tukar la selalu lepas 2 hari guna. Begitu juga dengan cadar, tukar sekerap mungkin untuk elak badan jerawat. Sebab berdebu dan ada kotoran yang kita tak nampak.


>>> Amalkan gaya pemakanan yang sihat dan seimbang. Banyakkan makanan yang berkhasiat dan elakkan makan makanan yang mana boleh membawa kepada timbulnya jerawat.

Tips Atasi Jerawat Badan


Cara Paling Berkesan Atasi Jerawat Badan

Dayah akan kongsikan cara paling berkesan atasi jerawat badan yang korang boleh atasinya dengan mudah dan berkesan. 

Vivix
Vivix ini membantu untuk baiki sel dengan lebih cepat. Kulit berparut atau bekas parut jerawat ni bermakna sel kulit itu dah mati dan ianya tidak lagi dibuang dan diperbaharui. Jadi kulit akan kelihatan kusam, gelap kerana jerawat dan parut jerawat dan nampak tak bermaya. 

Dengan Vivix ia beri tenaga pada sel untuk sel bekerja secara optimum dan cergas. Sebab itu. tindakan vivix adalah pantas dan cepat pada kulit.

Vitamin C (Sustained Release Vita-C) 

Dengan pengambilan vitamin C ni dapat membantu untuk cerahkan kulit, melindungi sel kulit dari teroksida dan bantu dalam kuatkan sistem imun. Tambahan, vitamin C juga menghasilkan kolagen pada kulit.


Vitamin E (Vita E Complex)

Vitamin E bantu untuk menghilangkan parut, mencegah kedutan dan cerahkan kulit juga. Di samping itu, vitamin E boleh membaiki struktur kulit dan tona kulit dimana ianya juga melancarkan sistem peredaran darah.

ESP (Energizing Soy Protein)

ESP ini pula membantu dalam memperbaiki sel kulit mati dan membantu untuk menghilangkan kesan parut jerawat di badan.


Testimoni:

Testimoni 1

Testimoni 2:

Testimoni 3: 

Testimoni 4:

Testimoni 5: 

Testimoni 6: 

Pertanyaan/Hubungi:

Boleh whatsapp di no. 017-9793589 (Dayah). Untuk pertanyaan lebih lanjut boleh whatsapp juga ye. 

InsyaAllah, Dayah akan bantu korang dalam atasi masalah jerawat ini. 

Sekian.
Norhidayahlong
1216854


You Might Also Like

1 comments

  1. salam, hi cikpuan hidayah.. ilmu yang sangat menarik mengenai resdung. jom lawat blog saya pula

    www.cikgufateema.com

    tq

    ReplyDelete