ESP

Produk Untuk Kulit Kusam Yang Selamat Dan Berkesan - 100% Semulajadi

  • January 01, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 2 Comments

Kulit Kusam dan Kering

Dah menjadi lumrah semua wanita dan remaja perempuan inginkan kulit yang cantik, flawless dan glowing gitu. Akan tetapi, mesti ada yang mengalami masalah kulit muka juga seperti kulit kusam

Jadi, disini dayah akan citerkan punca-punca kulit kusam dan macam mana nak atasi masalah kulit kusam ni dan produk untuk kulit kusam yang selamat dan berkesan yang korang boleh guna. 

Punca-Punca Kulit Kusam 

Sebenarnya banyak sangat punca yang menyebabkan kulit kita kusam dan hilang seri. Antaranya adalah:-

1. Sinaran UV dari matahari . Kulit kita terdedah pada sinaran uv setiap hari yang menyebabkan kulit makin kurang vitamin dan boleh menyebabkan kulit kusam.

2. Penggunaan penghawa dingin. Punca yang menyebabkan kulit kusam juga disebabkan penggunaan hawa dingin. Tak berapa bagus pengguna penghawa dingin sebab menyebabkan kulit kita menjadi kering dan tidak lembap. 

3. Mandi air panas. Biasa lah kan pagi-pagi sejuk, jadi mesti nak mandi air panas. Lagilah rumah sekarang masing-masing dah ada heater dalam bilik air. Kulit kusam dan menjadi kering sebab mandi air panas setiap pagi. 

4. Merokok. Tidak kira lelaki dan perempuan semua pentingkan kulit muka. Zaman dah moden dan memang terdapat perempuan yang merokok. Sebaiknya elak sebab ianya juga punca kepada kulit kusam. Dan lagi penting merokok tidak bagus untuk kesihatan.

5. Kurang minum air putih. Kulit kita ni kalau nak lembap sangat memerlukan air yang cukup. Minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. Bukan sahaja bagus untuk kulit muka malahan untuk kesihatan kita juga. 

6. Terlalu kerap scrubbing pada kulit. Scrubbing yang seeloknya 3 kali seminggu . jangan tiap-tiap hari nak scrub, kerana ni menyebabkan kulit akan merah atau nipis. buatkan jadual untuk scrub muka. 

Produk Untuk Kulit Kusam Yang Selamat Dan Berkesan - 100% Semulajadi

Antara produk untuk kulit kusam yang selamat dan berkesan yang anda boleh guna semestinya 100% semulajadi. Kenapa dayah tekan semulajadi? 

Sebab dayah tak nak kulit kita terdedah pada bahan kimia. Dayah ada pengalaman dengan sepupu sendiri yang dia menggunakan produk yang memang ada bahan kimia. Kulitnya makin nipis dan nampak merah-merah. 

Sebab itu, dayah akan cadangkan korang produk yang selamat ni. Sebab memang 100% semulajadi dan bebas kimia untuk atasi masalah kulit kusam yang anda alami. 

Antara produk untuk kulit kusam yang selamat dan berkesan yang dayah cadangkan adalah dengan makan vitamin dan juga pencuci muka.

Produk untuk kulit kusam ni sememangnya is the best produk yang dayah jumpa dan international produk. 

a) Sustained Release Vita-C Plus

Sustained Release Vita-C Plus atau dipanggil juga vitamin C. Vitamin C ni sangat penting dalam badan kita malah untuk kulit muka kita juga. Macam mana vitamin C ni membantu adalah dengan mencerahkan kulit muka anda.

Menstabilkan tona kulit anda. Memudarkan parut dan atasi masalah sunburn. Vitamin C ini juga bantu dalam penghasilan kolagen dalam badan kita.
Sustained Release Vita-C Plus


b) Vivix

Vivx juga bagus dalam atasi masalah kulit kusam. Vivix ini akan kembalikan wajah anda makin muda. Sebabnya vivix ni anti aging. 

Untuk yang ada masalah kulit kusam atau kering, dengan pengambilan vivix kulit akan nampak lagi cantik, tiada kedut dan juga kulit makin lembap.
Vivix


c) ESP 

Apa tu ESP? ESP ni Energizing Soy Protein. Kulit kusam ni juga disebabkan sel kulit kita mati atau ada yang sel kulit tidak sihat. 

Dengan pengambilan ESP ni kulit makin cantik. Kenapa? Sebab ada asid amino penting dalam protein ni yang membantu kita kekal awet muda. Jadi, tiada lagi kulit kusam lepas ni. 

ESP juga bantu dalam mengurangkan kedutan dan agen anti penuaan. ESP juga bantu dalam mengurangkan kesan parut. Malahan. membantu dalam membaiki masalah pigmentasi. 
ESP - Energizing Soy Protein


d) Gentle Deep Foaming Cleanser (Pencuci Muka)

Sangat penting untuk kita menjaga kulit kita tidak kira luar atau dalam. Untuk dalaman kita dah makan supplemen yang selamat. Jadi untuk luaran kita boleh mencuci muka. 

Sebelum itu, pastikan korang menggunakan pencuci muka yang bebas kimia. Jadi, dayah cadangkan produk untuk kulit kusam yang korang boleh atasi untuk luaran adalah pencuci muka. Pencuci muka itu adalah gentle deep foaming cleanser. 

Pencuci muka ni sangat bagus dan ianya bebas kimia. Selain itu, pencuci muka ni juga, mengandungi vitamin apabila kita cuci muka vitamin ni akan diserapkan oleh kulit muka kita. 

Malah kulit akan makin bersih dan bebas masalah kulit kusam dan tiada lagi blackhead. 


Gentle Deep Foaming Cleanser

Testimoni :

Testimoni 1: Produk Untuk Kulit Kusam Yang Selamat Dan Berkesan - 100% Semulajadi

Testimoni 2: Produk Untuk Kulit Kusam Yang Selamat Dan Berkesan - 100% Semulajadi

Testimoni 3: Produk Untuk Kulit Kusam Yang Selamat Dan Berkesan - 100% Semulajadi

Testimoni 4: Produk Untuk Kulit Kusam Yang Selamat Dan Berkesan - 100% Semulajadi

Pertanyaan:

Untuk tempahan boleh hubungi dayah di 0179793589 atau boleh juga whatsapp atau telegram. 

Special buat kastemer dayah akan bagi konsultansi yang berkesan untuk atasi masalah kulit kusam anda. 

Sekian.
Norhidayahlong
1216854



You Might Also Like

2 comments