Vitamin Shaklee Untuk Ibu Mengandung Kekal Sihat Dan Bertenaga

  • January 05, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Ibu-ibu mengandung perlu sangat menjaga kesihatan diri sendiri dan juga kandungannya untuk kekal sihat. Tapi, ada juga ibu mengandung yang menghadapi masalah seperti alahan teruk, tidak bermaya, tidak sihat, berat makin menurun, darah tinggi dan banyak lagi masalah yang boleh menganggu ibu mengandung. 
Gambar sekadar hiasan

Demi untuk menjaga kandungan dan juga kesihatan diri sendiri ketika mengandung, para bergelar ibu ni pasti akan berusaha untuk mencari vitamin yang terbaik. Jadi, dayah akan ceritakan vitamin terbaik untuk para ibu mengandung adalah vitamin Shaklee. 

Ibu mengandung sering menghadapi masalah seperti morning sickness, komplikasi darah tinggi atau darah rendah, kurang berat dan lain-lain masalah. 

Dalam Shaklee sendiri ada untuk set hamil atau set mengandung dan ada juga set pantang.Dalam Set Hamil atau Set Mengandung ini khusus untuk memelihara kesihatan dan kecergasaan ibu dan juga bayi dalam kandungan. Jadi untuk entry kali ini dayah akan ceritakan vitamin shaklee untuk ibu mengandung kekal sihat dan bertenaga sepanjang kehamilan adalah:- 


1. Vitalea
Vitalea (iron) adalah gabungan vitamin dan mineral. Vitalea ni multivitamin dimana ia membekalkan semua vitamin asas yang diperlukan oleh ibu mengandung. Memberikan nutrien yang cukup kepada si ibu yang mengandung kerana ibu mengandung kekurangan nutrien sebab diserap oleh bayi dalam kandungan. Di samping itu, vitalea juga bantu tingkatkan HB darah. Sebab sesetengah ibu mengandung menghadapi masalah HB low. 

2. B Complex
B Complex membekalkan 12 jenis vitamin B yang sangat penting untuk badan. Ia juga berfungsi memberi tenaga kepada ibu mengandung dan bantu untuk hilangkan rasa stress ibu mengandung. Biasalah ibu mengandung hormonnya lain sikit kan. Jadi dengan B Complex dapat membantu untuk atasi masalah ini. B Complex juga dapat membantu untuk mengelakkan masalah saraf otak pada bayi.

3. ESP (Energizing Soy Protein)
Ibu mengandung sangat memerlukan protein yang cukup. Kerana protein sangat penting untuk perkembangan otak bayi. ESP juga membantu dalam pembentukan otot bayi dan ibu yang mengandung juga akan kehilangan otot sebab kurang bersenam dan kurang bergerak. Ia juga memberi tenaga berpanjangan kepada ibu mengandung. Membantu mengatasi masalah loya atau angin. Tambahan, ESP juga membantu menjadikan kulit bayi yang bakal lahir halus, cantik dan kurang sensitif.

4. Omega Guard
Omega Guard membekalkan DHA dan EPA. Sangat penting untuk pembentukan minda bayi. Di samping itu, dapat membantu mengawal tekanan darah ibu mengandung. Membantu dengan melegakan batuk dan mencairkan kahak juga.
5. Vitamin C (Sustained Release Vita-C Plus)
Vitamin C untuk kuatkan sistem imun badan ibu mengandung dan bayi dalam kandungan. Biasalah ibu mengandung mudah terdedah kepada penyakit. Jadi sangat penting vitamin C ini untuk ibu mengandung.

6. Alfafa Complex
Alfafa Complex membantu untuk mengurangkan ketidakselesaan ketika mengandung seperti loya, pedih ulu hati, muntah, dan anemia. Alfafa Complex juga bantu tingkatkan tahap vitamin K kepada ibu mengandung dan juga kepada bayi. Ia juga bantu dalam meningkatkan pengeluaran susu badan.

Untuk tempahan atau pertanyaan boleh hubungi atau whatsapp Dayah di 017-9793589.

atau boleh PM di facebook dayah juga ye. 

Sekian.
Norhidayahlong
1216854

You Might Also Like

0 comments