12 KELEBIHAN GLA COMPLEX

  • March 07, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

GLA? Kenapa saya makan GLA?
"Saya makan GLA kerana saya ingin menstabilkan hormon saya. Ini kerana saya mempunyai masalah haid yang tidak teratur. Paling best apa yang saya perhatikan, saya sekarang tak perlu risau untuk keluar rumah tanpa pakai krim untuk lindung dari cahaya matahari. Rupa-rupanya dengan GLA pon ada uv proctection. Alhamdulillah dengan GLA dapat selesai masalah saya."
Baiklah. Selanjutnya saya ingin menceritakan 12 kelebihan tentang GLA ini. GLA memang dapat membantu untuk menyelesaikan banyak masalah yang selalu dihadapi individu diluar sana.

KELEBIHAN GLA :

1-Meningkatkan Stamina

Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya boleh merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2-Memperbaiki hubungan intim suami dan isteri

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara dan yang terutama memperbaiki pengeluaran cairan serviks dan mood wanita terhadap hubungan suami isteri.

3-Membantu dalam menghadapi menopause

Memperbaiki keadaan menopause seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depression. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan rahim, memberi tone untuk kulit lebih muda.

4-Memperbaiki prostatomegaly

Gla memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. Prostate yang bengkak membuatkan anda sukar nak kencing dengan sempurna.

5-Menentang kanser

Gla adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6-Memperbaiki inflamasi kulit

Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.

7-Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah serta meringankan kebas & kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.

8-Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan

Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan.

9-Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi,mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

10-Memperbaiki tekstur rambut

Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

11-Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD)

Dibukti secara klinikal bahawa GLA & minyak ikan (omega guard) memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

12-Sendi

Mengurangkan sakit sendi dalam rheumatoid arthritis.
Untuk pertanyaan / order boleh whatsapp ke 0179793589 (Hidayah)
Sekian.

Hidayah
SID: 1216854


 

You Might Also Like

0 comments