Tips Mulakan Bisnes Online Dengan Mudah

  • February 11, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Just sharing tips dari Firdaus Azizi, tentang cara mulakan bisnes online dengan mudah. Dan juga membantu kita dalam untuk mengembangkan lagi bisnes kita.

Tips Mulakan Bisnes Online Dengan Mudah

Dengan ekonomi sekarang, kos sara hidup makin tinggi, ramai buat bisnes dan ramai juga tercari-cari bisnes sambilan tanpa kos atau modal yang kecil.

Anda boleh mulakan dengan online. Sebab sekarang semua online kan. Jadi boleh start bisnes online dan promote online. 
Jadi disini, dayah nak kongsikan formula dari Firdaus Azizi iaitu formula mulakan perniagaan di internet (online) dengan mudah je.

Apa tu 3P?

1. PRODUK

Produk atau perkhidmatan yang kita nak jual.
Kalau takde produk, macam mana nak buat bisnes kan?

Untuk perniagaan sambilan, Irfan Khairi galakkan cari satu produk berdasarkan minat ataupun hobi kita.  Bila kita jual sesuatu yang kita minat, yang kita ada passion, biasanya kita akan lebih bersemangat and seronok.

Jangan terlalu mudah terikut-ikut dengan bisnes yang orang lain buat. Lagi satu cabaran kalau jual produk yang kita tak minat dan kadang-kadang tak pernah cuba pun adalah kita akan mudah putus asa bila gagal dapatkan jualan.

2. PLATFORM

Bila anda dah tentukan apa produk atau perkhidmatan yang anda nak jual, tibalah masa untuk anda pilih apa platform yang anda nak guna.
Contoh platform (ataupun bahasa lain – channel pemasaran) adalah:
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Blog
  • Email
  • Whatsapp

Dan banyak lagi…
Dinasihatkan supaya kita mula dengan platform yang kita dah biasa guna. sebab memudahkan kita juga untuk diperingkat awalkan. Bila dah maju dan nak berkembang, barulah kita explore platform-platform lain yang dirasakan sesuai untuk bisnes kita.

3. PEMASARAN

Produk dah ada…
Platform pun kita dah pilih...
Sekarang masanya untuk kita mula mempromosikan produk kita. Setiap platform ada teknik promosi yang tersendiri. Sebagai contoh, cara promosi di Facebook, tak sama dengan cara di Instagram.

Kalau guna Blog, lagilah berbeza berbanding dengan media sosial. Jadi pastikan anda belajar cara promosi yang betul untuk setiap platform supaya anda tidak membazir masa mencuba macam-macam teknik secara semberono.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sekian dari tips cara mudah untuk mulakan bisnes online, perkongsian hasil pembacaan dayah.
Sebab tu dayah choose Shaklee as my bisnes. 

Sebab bisnes Shaklee guna modal kecil, produk sememangnya ada ujian klinikal dan international, produk yang semulajadi & selamat, ada sistem yang mudahkan bisnes kita. 

Apa dayah perlu buat hanya berkongsi kebaikan vitamin dan bantu orang diluar sana untuk tingkatkan taraf kesihatan. InsyaAllah akan kembangkan empayar bisnes dayah.


Nak join bisnes dengan team dayah, boleh whatsapp ye. Kami akan bantu anda.

0179793589 (Dayah)

Sekian.
Norhidayah Long
1216854

You Might Also Like

0 comments