Cara Atasi Bells Palsy Dengan Vitamin Selamat Dan Berkesan

  • February 12, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments


Pernah dengar masalah saraf muka? Atau disebut Bell Palsy? 

Penyakit ini lebih mudah menyerang wanita berbanding dengan lelaki. Kesahihan tekanan darah tinggi menyebabkan serangan Bell Palsy masih tidak dapat dipastikan oleh pihak hospital.

Mungkin juga ada kait rapat kerana terlalu penat , tekanan dan stress menyebabkan tekanan darah tinggi. Dan terdorong kepada Bells Palsy.

Apa itu Bells Palsy?


Bells Palsy menyerang hanya di bahagian otot muka iaitu saraf otot untuk muka yang berpusat di belakang telinga. Paling ketara, pengidap Bells Palsy akan alami masalah untuk menutup kelopak mata dan masalah untuk mengunyah di mulut.

Ini kerana saraf muka ini berhubung dengan kalenjar air liur dan mata. Pada permulaan pesakit akan merasa kebas pada sebelah muka dan ada masalah untuk mengunyah.

Antara rawatan Bells Palsy adalah untuk merawat :-

  • Untuk melancarkan perjalanan darah di bahagian muka yang kebas atau herot.
  • Untuk tingkatkan kawalan pada otot yang tidak mampu digerakkan.
  • Untuk kembalikan semula posisi mulut, mata dan hidung pada kedudukan asal.
  • Untuk membantu baiki dalaman badan akibat pengambilan steroid yang boleh bagi kesan jangka panjang.
  • Biasa teknik urutan dan senaman di muka juga bantu dalam mempercepatkan proses penyembuhan. Selalunya pihak hospital akan bantu pesakit Bells Palsy dalam mengajarkan tekknik-teknik yang betul untuk lakukan senaman di rumah dalam membantu proses penyembuhan.

Disamping teknik urutan dan fisioterapi, dengan pengambilan supplemen atau vitamin yang tinggi antioksidan mampu membantu untuk pesakit Bells Palsy.

Jom Baca Kisah Testimoni Dari Bekas Pesakit Bells Palsy


Antara testimoni dari seorang bekas pesakit Bells Palsy sendiri mengakui keberkesanan vitamin dan membantu mempercepatkan proses pemulihaan. 

>>> Puan Faezah yang sembuh selepas 3 BULAN mengambil vitamin dan sangat membantu dalam proses penyembuhannya <<<

Ikuti kisahnya....

[ " Tarikh 2 Oktober 2015, saya bangun dan lihat sebelah muka saya dah jatuh, saya tak boleh senyum, mata pon tak boleh tutup, air mata mengalir seperti menangis, terasa sakitnya dan tegang je. 

Doktor sahkan saya diserang saraf muka atau dikenali bells palsy. Ianya bukan stroke tapi kelemahan sebelah otot muka.

Saya buat keputusan untuk mengambil supplemen Shaklee. Antara saya ambil adalah Vivix, Omega Guard, B Complex dan Vitamin E. Saya ambil dengan dose yang banyak. 

Alhamdulillah, lepas 90 hari saya diberi kesempatan untuk senyum kembali" ]




Macam Mana Vitamin Shaklee Bantu Atasi Bells Palsy?

  1. Vivix bantu dalam membaiki sel-sel saraf Bells Palsy. 4 bahan utama dalam Vivix sangat membantu dalam masalah Bells Palsy ini. Dalam vivix ada kandungan utama iaitu anggur muscadine dan ellegic asid yang mana sangat bantu untuk antiradang. Disamping itu, Vivix juga bantu dalam memperbaiki sistem saraf yang kurang lancar akibat serangan Bells Palsy.
  2. Omega Guard bantu kurangkan keradangan Bells Palsy. Dimana kandungan dalam Omega Guard ada Omega 3 yang bantu untuk keradangan di sistem saraf yang menganggu fungsi saraf itu sendiri.
  3. B Complex bantu dalam tingkatkan sistem saraf. Ini kerana dalam B Complex ada kandungan vitamin B1, B6, dan B12 yang penting untuk pembentukan myelin iaitu protein yang terbentuk di sekeliling sel saraf.
  4. Vitamin E pula bantu dalam melancarkan peredaran darah. Untuk pengetahuan anda, vitamin E ialah vitamin yang tinggi antioksidan yang mampu bantu melancarkan peredaran darah dan bantu penghantaran oksigen secukupnya di bahagian saraf yang kebas akibat Bells Palsy. 

Pertanyaan


Untuk tempahan vitamin ini, anda boleh whatsapp ke 0179793589 (Dayah) dan dapatkan konsultansi dari dayah. 

Sekian.
Norhidayah Long
1216854

You Might Also Like

0 comments