ESP

Cara Hilangkan Parut Degil Chicken Pox Dengan Set Parut Yang Semulajadi

  • February 12, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Fitrah manusia, tak kira kecil atau besar pasti akan ada yang kena masalah chicken pox atau dikenali juga sebagai cacar air. Parut degil chicken pox tak hilang? Tinggal parut yang tidak cantik, dan rasa sangat rendah diri dan malu bila nak berdepan dengan orang.


Apa tu chicken pox (cacar air)?

Ia ialah suatu jangkitan yang biasa berlaku dalam kalangan kanak-kanak yang disebabkan virus. Virus cacar air ini dikenali virus varicella. Dimana, virus varicella ini boleh menyebabkan kayap. Chicken pox ini merupakan penyakit yang senang berjangkit dan boleh merebak dari seorang ke seseorang. 

Macam Mana Chicken Pox Ini Merebak?

Chicken pox merebak melalui :-
  • Udara. Apabila seseorang itu menghidap chicken pox itu mengalami bersin atau batuk.
  • Menyentuh cecair yang keluar dari lepuh (blister) chicken pox (cacar air).
  • Menyentuh benda atau permukaan yang dibasahi oleh cecair dari lepuh itu.

Tanda dan Gejala Chicken Pox (Cacar Air) :-

  • Anda akan dapat chicken pox ini selepas terdedah 13 hingga 17 hari kepada seseorang yang mengidap chicken pox. Biasanya akan merebak pada 1 ke 2 hari sebelum ruam kelihatan sehingga semua ruam tu berkeropeng dan kering. Kanak-kanak yang mengalami jangkitan chicken pox ini tidak serius. Tetapi, jangkitan chicken pox bagi orang dewasa boleh menjadi serius.
  • Demam. Rasa tidak sihat dan sangat letih sebelum ruam-ruam timbul.
  • Ruam mula berbintik merah kecil dan gatal seperti jerawat pada semua badan termasuk ada di mulut. Biasanya akan bermula dari belakang dan dibahagian dada, kemudian akan merebak ke muka, kepala, lengan dan kaki.
  • Dalam tempoh 24jam, ruam akan kelihatan seperti lepuh air (blister), kemudian akan pecah , kering dan keruping.
  • Bintik-bintik akan terus timbul dan mengambil masa hampir 2 minggu untuk pulih dan hilang. Biasanya jangkitan chicken pox ini akan menghasilkan pelalian seumur hidup. Akan tetapi, perlu berjaga-jaga juga mungkin virus bersembunyi dan akan berulang sebagai kayap kepada orang dewasa atau kanak-kanak.

Cara Hilangkan Parut Degil Chicken Pox Dengan Set Parut Yang Semulajadi

NutriFeron dan garlic complex perlu diambil ketika diserang jangkitan chicken pox itu. Kenapa perlu ambil dua produk ini? Kerana untuk kuatkan sistem imun badan untuk melawan virus tersebut. Nutriferon untuk kuatkan sistem imuninasi badan, manakala garlic complex sebagai antibiotik untuk tingkatkan antibodi.

Vitamin untuk hilangkan parut degil chicken pox dengan set parut yang semulajadi adalah:-

a) Vita-E Complex


Vitamin E memang terkenal sebagai komponen yang boleh membantu untuk masalah parut chicken pox (cacar air). Selain itu, boleh membantu menyembuhkan luka dengan cepat dan membaiki tesktur kulit. Disamping, vitamin E boleh melancarkan peredaran darah.

Vita-E Complex ini juga bantu memelihara sel-sel yang terdedah kepada radikal bebas agar tidak rosak. Untuk pengetahuan anda, Vita-E Complex ni 100% semulajadi tanpa pewarna, pengawet dan perasa tiruan.

b) SR Vita-C Plus



Vitamin C membantu pembentukan kolagen. Menjadikan kulit lebih anjal, cerah dan halus. Disamping, SR Vita-C Plus bantu memudarkan parut chicken pox dan mencerahkannya.

c) ESP


ESP merupakan protein tambahan yang terbaik yang dihasilkan dari soya non-GMO. Protein penting untuk pembinaan sel kulit yang sihat, bagi menggantikan sel kulit mati seperti parut.

ESP bantu dalam memudarkan parut chhicken pox (cacar air). Protein sangat penting untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik, gebu, tona kulit yang sekata, kulit tidak berminyak, kulit tidak berjerawat.

Protein yang lengkap dan baik akan bantu membaiki dan membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Ini kerana, sel yang sihat akan lebih mudah untuk menyerap vitamin dan juga nutrient berbanding sel yang tidak sihat.


Apa Kata Pengguna?

Parut Degil Chicken Pox Hilang Dengan Set Parut Yang Semulajadi

Tempahan

Untuk tempahan vitamin anda boleh whatsapp ke 0179793589 (Dayah), anda akan diajar cara makan yang berkesan untuk hilangkan parut chicken pox anda. 

Sekian.
Norhidayah Long
1216854

You Might Also Like

0 comments