Cara Tingkatkan Sistem Imun Badan Dengan Selamat

  • February 12, 2017
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Negara kita makin terdedah dengan pelbagai pencemaran antaranya pencemaran udara, air dan sebagainya. Tak kira di mana sahaja sekarang ni, pencemaran yang makin teruk ini boleh menyebabkan sistem badan kita akan makin lemah jika terdedah dengan pencemaran atau radikal bebas.

Jadi sangat penting untuk kita mengambil supplemen atau vitamin yang bole kuatkan sistem imun badan kita.

Untuk apa?

Untuk mencegah penyakit kan. Sekarang ini, demam , batuk , bila pergi klinik check up. Doktor kata ada jangkitan kuman. Macam-macam dengar virus sekarang ni. Jadi, sangat penting untuk anda jaga kesihatan anda dan keluarga dari sekarang.

Memang kita tak dapat nak halang kalau sakit nak datang pada kita. Walaubagaimanapun, kita boleh mencegah dari awal dengan amal pemakanan yang sihat dan makanan tambahan seperti vitamin untuk tingkatkan sistem imun badan anak-anak.

Cara Tingkatkan Sistem Imun Badan Dengan Selamat

Anda bole cegah dengan ambik supplemen atau vitamin untuk cukupkan nutrisi dalam badan kita.
Antara supplement yang disarankan ialah :

  • VITAMIN C
Antioksidan terbaik yang mampu mencegah dari penyakit berjangkit dan penyakit parah. Dengan pengambilan vitamin C mampu bantu untuk memerangi kanser. Vitamin C juga mammpu untuk meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.

Vitamin C juga bantu dalam peningkatan sistem imun dengan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik dan bantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.

Mengukuhkan sistem imun dan juga meyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

  • NUTRIFERON
Satu-satunya interferon semulajadi di dunia yg kukuhkan sistem imun dlm masa 3 hari dan melindungi dari influenza (selesema) kerana ia mengimbangi respon alergik persekitaran dan pencemaran  udara, jerebu, virus, dan mikro.

Testimoni

Tingkatkan Sistem Imun Badan Dengan Selamat

Tingkatkan Sistem Imun Badan Dengan Selamat

Pertanyaan

Sebarang pertanyaan atau tempahan vitamin anda boleh whatsapp ke 0179793589 (Dayah). 

Sekian.
Norhidayah Long 
1216854

You Might Also Like

0 comments