ESP

Set Penjagaan Rambut Yang Semulajadi

  • December 14, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Macam mana nak dapatkan rambut yang sihat dan menawan?

Tidak kira lelaki mahupun wanita, tidak akan lari dari masalah rambut seperti kelemumur, rambut gugur, rambut kering dan seantaranya. 

50% daripada lelaki mengalami masalah berkaitan penipisan rambut dalam hidupan harian mereka. Manakala wanita pula 40% akan mengalami masalah yang sama iaitu penipisan rambut dan mengalami tanda yang ketara pada umur 35 tahun. 

Punca Kenapa Rambut Rosak

Setiap orang akan mengalami masalah kerosakkan rambut. Masalah rambut ni selalu bermula dari kulit kepala. Ini disebabkan beberapa faktor, antaranya:-
  1. Diet yang tidak baik. Disini dayah nak tekanan pemakanan yang tidak seimbang dan juga amalan korang yang suka makan makanan yang tidak elok seperti makanan segera atau makanan diproses. Makanan ni tak elok untuk pertumbuhan rambut yang sihat.
  2. Kurang nutrisi. Lelaki dan wanita diluar sana yang kekurang nutrisi juga boleh menyebabkan rambut rosak. 
  3. Serangan dari alam sekitar. Cuaca yang sangat ekstrim, cahaya UV dari matahari dan cahaya dalaman dan pelbagai pencemaran udara dan air mampu menekan folikel dan rosakkan rambut. Ianya menyebabkan rambut menjadi lemah dan mudah pecah.
  4. Proses kimia. Apa proses kimia ni? Proses kimia ni adalah proses korang yang mewarna rambut, kerintingkan rambut, meluruskan rambut. Proses-proses ni boleh menyebabkan rambut semakin rosak kerana terdedah kepada bahan kimia. Ianya membuat rambut rosak dan poros, pecah dan regang.
  5. Stress. Berpunca juga dari stress. Kehidupan ni memang tak lari dari stress atau tekanan kerja yang dihadapi. Jadi, korang kenalah kawal stress ni agar tidak berlarut. Kerana ini juga boleh menyebabkan rambut rosak iaitu keguguran rambut. 
  6. Kerosakkan oksidatif. Jika tidak dibendung, radikal bebas akan memulakan pelbagai kerosakkan, ketidakselesaan dan kurang cantik, gatal-gatal atau minyak berlebihan pada rambut.

Macam Mana Nak Atasi Masalah Rambut Ni?

Dayah cadangkan set ProSante dari Shaklee. Untuk pengetahuan korang, ujian klinikal yang meluas menunjukkan sistem penjagaan rambut ProSante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu bersikat, meningkatkan ketebalan rambut, dan mengurangkan kerosakkan untuk semua jenis rambut. 



Sistem ProSante tidak menanggalkan atau mengeringkan rambut korang. Malah, membantu rambut korang kekal kelembapan dan melawan kerosakkan.
  • Purifying Shampoo
    Membersih dengan lengkap, mendalam untuk menghapuskan kotoran dan pembentukan minyak tanpa menanggalkan rambut atau kulit kepala atau melunturkan warna rambut. Keseimbangan pH balaced untuk melindungi kutikel rambut dan menjamin body, lift dan kilau.
  • Replenishing Conditioner
    Formula intensif kondisioner untuk semua jenis rambut yang meningkatkan kesihatan rambut dan penawar bagi rambut kering, rapuh. bertekstur dan dirawat kimia. Emolien pekat dan elemen asli dalam kondisioner ni meresap kedalam rambut yang kering dan proses untuk membina semula keanjalan dan kekuatan.

  • Nourishing Scalp Treatment
    Menyokong persekitaran yang optimum untuk rambut yang sihat. Gabungan dari 10 vitamin, mineral dan herba yang menyuburkan kulit kepala dan rambut. Memberi tenaga pada folikel rambut. Menguatkan rambut dan merangsang kelembutan yang bersinar. Melindungi dari pencemaran.

Cara Tempahan:

Ok, bestkan set penjagaan rambut ni. Untuk tempahan korang boleh pm@whatsapp@telegram@email dayah ye. Free konsultansi dari dayah.

HP: 0179793589
FB: Norhidayah Long
IG: Norhidayahlong
Email: norhidayahlong@yahoo.com

atau boleh order online . KLIK DISINI

Sekian.
Norhidayahlong
1216854

You Might Also Like

0 comments