Hilangkan Jerawat Dengan Cepat dan Sihat Tanpa Produk Kimia Merbahaya

  • December 07, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments

Ramai wanita-wanita, remaja-remaja perempuan diluar sana menghadapi masalah jerawat. Masalah jerawat ni terbahagi kepada beberapa jenis. Antaranya jenis jerawat batu, jerawat berpasir, jerawat halus dan macam-macam jenis yang naik di kawasan pipi, dahi, dan juga dagu. Disini, Dayah ingin kongsikan macam mana nak hilangkan jerawat dengan cepat dan sihat tanpa produk kimia merbahaya.
Sumber: Google.com


Dimana bila adanya bahan kimia dalam produk yang korang gunakan akan lebih merosakkan lagi kulit muka korang. Kebiasaanya kulit muka akan menjadi nipis atau bila korang berhenti penggunaan produk tersebut kulit muka akan naik jerawat lagi. Banyak wanita dan remaja diluar sana merungut pasal produk yang menjadi tapi kesannya hanyalah sementara sahaja.

Jadi, Dayah sarankan korang jagalah kulit muka korang dengan cara yang betul supaya kulit muka tiada jerawat dan makin sihat dan bersih. Dayah akan kongsikan bagaimana nak hilangkan jerawat dengan cepat dan sihat tanpa produk kimia yang merbahaya.  

Sumber: Google.com

Pertama: Cara Tradisional

Korang boleh guna cara tradisional dengan menggunakan kulit kayu manis, bedak sejuk atau lidah buaya (aloe vera). Kulit kayu manis ni korang boleh guna yang serbuk atau boleh tumbuk kulit kayu manis tu. Campur dengan sedikit bedak sejuk dan air. Sapu pada parut jerawat. Jangan sapu pada jerawat yang masih baru tau. Tunggu jerawat tu kering dulu, risau nanti ada rasa pedih. 

Selain tu, korang juga boleh guna lidah buaya (aloe vera). Cara ni cara semulajadi dengan menggunakan daun lidah buaya. Caranya korang ambil daun lidah buaya , lepas tu belah daun supaya lendirnya keluar. Kemudian, sapukan lendir daun lidah buaya pada jerawat atau parut jerawat. Amalkan secara konsisten. InsyaAllah akan hilang jerawat.

Disamping itu, cara lain korang boleh guna daun sirih muda. Caranya mudah je, cari dalam sepuluh helai daun sirih muda. Lepas tu, tumbuk daun sirih muda tu, kemudian korang tampalkan pada muka terutama pada kawasan yang ada jerawat. Tunggu beberapa minit dan setelah kering korang bilas dengan air bersih. Rajin-rajinkan lah amalkan 3 kali seminggu. InsyaAllah akan membantu anda.

Kedua: Cara Moden

Seperti yang Dayah kongsikan diatas ni adalah cara hilangkan jerawat secara traditisional. Ok, untuk tambahan lain, Dayah ingin kongsikan alternatif lain untuk korang hilangkan jerawat dengan cepat dan sihat tanpa produk kimia merbahaya adalah dengan makan vitamin atau supplemen dan dengan pencuci muka bebas bahan kimia. 

Caranya sangat mudah. Korang hanya perlu telan-telan je vitamin tu dan cuci muka setiap pagi dan malam. Senang kan. Mudah kan. Korang tak perlu nak tumbuk-tumbuk, cari-cari daun. Boleh buat cara tradisional seperti yang Dayah kongsikan. Tetapi untuk wanita yang bekerja diluar sana memang tak sempat untuk diorang buat semua tu. Sebab tak cukup masa. 

Cara mudahnya Dayah cadangkan makan vitamin sihat ni. Vitamin ni 100% semulajadi. Jangan risau. Tiada bahan kimia. 

Dayah cadangkan 3 produk untuk hilangkan jerawat dengan cepat dan sihat tanpa produk kimia merbahaya. Antaranya, GLA Complex, Sustained Release Vita-C Plus, dan Gentle Deep Foaming Cleanser.

a) GLA Complex

GLA Complex Shaklee diekstrak dari borage. Setiap kapsul GLA Complex yang mana mengandungi  sumber terbaik Omega-6. Ia adalah gabungan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Ianya anti oksidan semulajadi yang telah dipatenkan.

GLA Complex membantu dalam mengawal hormon. Ia bantu untuk menstabilkan hormon disamping hilangkan jerawat dan halang jerawat untuk naik di muka. 

GLA Complex juga bantu dalam mengurangkan kulit muka berminyak dan mengecutkan jerawat. Dalam GLA Complex ada vitamin E juga yang bantu mencerahkan kulit, melembapkan kulit dan mengurangkan rasa gatal-gatal pada jerawat.

GLA Complex bantu meningkatkan kadar pemulihan luka jerawat serta tegangkan kulit.
GLA Complex

b) Sustained Release Vita-C Plus

Sustained Release Vita-C Plus

Setiap tablet Vitamin C Shaklee ni mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam badan setiap jam. Vitamin C ini mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh badan, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Vitamin C membentuk kolagen. Merangsang pembentukan kolagen dalam kulit kita, Vitamin C juga bantu mengecutkan jerawat dan memulihkan jerawat yang luka. 

Vitamin C juga bantu dalam mencantikkan kulit dengan melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Vitamin C juga bantu cerahkan kulit dan meningkatkan daya tahan kulit pada terdedah radikal bebas.

c) Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanse (Pencuci Muka Bebas Bahan Kimia)

NutriWhite Gentle Deep Foaming Cleanser

Kecantikan sempurna diperoleh daripada alam semulajadi. Begitu juga la dengan pencuci muka yang bebas bahan kimia. Untuk pengetahuan korang, pencuci muka ni tiada bau apa-apa. Memang bebas tiada campuran bahan kimia. Terbukti semulajadi.

Pencuci muka ni adalah gabungan daripada 16 ramuan botani yang mujarab. Pencuci muka NutriWhite ni berfungsi membersihkan dan menyegarkan kulit. 

Menghilangkan kotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan kulit muka. Selain itu, menyahtoksin dan melembapkan kulit muka. Kandungan strawberi begonia yang ada dalam pencuci muka NutriWhite ini bantu cerahkan kulit dan mengimbangkan pigmen. 

Pencuci muka NutriWhite ni juga bantu dalam mengecutkan jerawat dan kulit makin lembut dan kelihatan makin sihat dan tampak segar.

Testimoni

Testimoni I

Testimoni II

Cara Tempahan

Boleh hubungi atau whatsapp atau telegram Dayah di 0179793589 . 

You Might Also Like

0 comments