Cara Menghilangkan Jerawat Di Pipi Dan Cerah Dengan Cepat

  • December 18, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 2 Comments

Normalnya faktor usia juga merupakan salah satu jerawat di muka. Dan golongan yang selalunya remaja-remaja. Sebab kita akan berubah ke satu tahap ke tahap yang lain. Contohnya disini, kita akan mengalami perubahan dari sekolah rendah ke sekolah menengah lepas tu ke peringkat kolej atau universiti. 

Jerawat selalu mengganggu golongan ni tidak kira lelaki atau perempuan. Jadi Dayah akan citerkan macam mana cara menghilangkan jerawat di pipi dan cerah dengan cepat.

Source: Google

Jerawat di muka individu akan berbeza tempatnya. Ada orang hanya jerawat di dagu, ada orang di dahi jerawatnya dan pula ada orang hanya di pipi sahaja. Selalunya jerawat di pipi sangat ketara. Ini membolehkan kita rasa tidak selesa bila orang asyik pandang kita je kan.

Sebelum dayah citerkan macam mana cara menghilangkan jerawat di pipi dan cerah dengan cepat, kita perlu tahu apa sebab jerawat ni. Berikut dayah kongsikan beberapa sebab jerawat ni :-

  1. Kulit berminyak. Walaupun kulit berminyak kurang terdedah pada kedutan awal tapi ianya lebih cenderung kepada untuk liang pori di muka kita tersumbat. Kalenjer sebaceous aktif hasilkan banyak sebum dan ianya menyebabkan liang semakin membesar. Ni boleh bawa kepada pengumpulan kotoran dan debu dalam tisu kulit. Ini punca juga jerawat di pipi.
  2. Masalah dengan paru-paru juga boleh sebab kan jerawat di pipi. Jerawat di pipi kiri memberitahu bahawa individu tersebut ada masalah paru-paru kiri, dan jerawat di pipi kanan menyatakan penyakit paru-paru yang betul.
  3. Kegagalan hormon. Kulit di pipi lebih halus dan risiko keradangan di kawasan pipi agak tinggi. Hormon tidak stabil sebab jerawat di pipi tak hilang.
  4. Masalah saluran usus. Ini adalah dari gangguan fungsi pembersihan badan iaitu dari segi masalah membuang air besar , masalah pencernaan dan dysbacteriosis. Ini juga penyebab jerawat di pipi.
  5. Malnutrisi. Iaitu dengan ketagihan makanan manis, kopi, kerepek, kerepok, roti, dan juga makanan ringan yang mana boleh mengganggu metabolisme dan menyebabkan jerawat di pipi.
  6. Penjagaan muka salah. Ramai terpedaya dengan kosmetik dan set penjagaan muka yang murah. Bila make up memang akan tertutup jerawat semua tu. Tetapi kita tidak tahu akan kesannya kerana ada bahan kimia dalam kosmetik yang dipakai. Bila dah murah, sudah pasti bahannya berkualiti rendah dan boleh menyebabkan jerawat di pipi.
  7. Penggunaan ubat-ubatan. Disebabkan pengambilan ubat ketika anda ada jerawat di pipi, ia mungkin menunjukkan reaksi tubuh kita kepada tindakan bahan aktif ubat yang kita makan. Biasanya punca jerawat di pipi adalah kerana pengambilan ubat antibiotik atau hormon.
  8. Alahan. Boleh disebabkan pemakanan yang kita makan menyebab jerawat di pipi. Kenalpasti produk apa yang menyebabkan reaksi alahan dan kecualikan beberapa produk daripada dibeli. Kawal pemakanan yang sihat.
  9. Sentuh muka dengan tangan kotor. Elakkan dari sentuh muka atau wajah anda dengan tangan yang kotor, kerana ianya boleh menyebabkan bakteria atau penyakit lain di muka kita. atau senang-senang sahaja jerawat muncul disebabkan tangan kita yang kotor tadi itu. 
Banyaknya sebab-sebab jerawat di pipi. Jom sama-sama atasi masalah jerawat di pipi ni. Dayah ada cara mudah yang korang boleh ikot. Dayah akan bantu dan konsult cara betul untuk masalah jerawat ini. 

Cara Menghilangkan Jerawat Di Pipi Dan Cerah Dengan Cepat

1. SR Vita C Plus (Vitamin C)

Vitamin C ini sangat best sebabnya semulajadi dan selamat. Vitamin C ini berfungsi dalam meningkatkan paras kolagen dalam kulit kita.

Specialnya tentang vitamin C ini mempunyai gabungan teknologi modennya yang mana vitamin C ini kekal dalam darah untuk tempoh 5 jam selepas diambil.

Selain itu, vitamin C juga boleh mengecutkan jerawat dengan pantas, mencerahkan parut jerawat, mencerahkan kulit, menguatkan sistem daya tahan kulit pada radikal bebas.

2. GLA Complex

Berfungsi dalam membantu untuk mengawal hormon. GLA Complex juga bantu untuk menstabilkan hormon serta dapat hilangkan jerawat dan menghalang jerawat naik di muka.

Apa yang best tentang GLA Complex ini adalah muka kita akan kurang berminyak dan jerawat pula makin mengecut. Di samping itu, kelebihan lain GLA Complex ini adalah mengandungi vitamin E yang boleh bantu dalam cerahkan kulit jerawat, mengurangkan rasa gatal-gatal dan sakit pada jerawat.

Tambahan lagi, GLA Complex juga membantu meningkatkan kadar pemulihan luka jerawat serta tegangkan kulit.

3. Garlic Complex

Garlic atau bawang putih sememangnya dah menjadi bahan asas dalam masakan. Adakah anda tahu bahawa garlic boleh menghapuskan atau menghilangkan jerawat? Garlic memiliki tugas khas iaitu menghapuskan bakteria. Bakteria punca jerawat di pipi.

Oleh itu, Garlic adalah herba yang terbaik untuk bantu anda untuk dapatkan kulit yang licin dan bebas jerawat. 

Garlic Complex daripada Shaklee ni akan atasi punca jerawat dimana menghapuskan bakteria. Pembiakan bakteria ni lah yang menyebabkan jerawat. Pembiakan bakteria berlaku dalam 2 keadaan iaitu:-
i. Sentuhan yang kerap pada wajah. Kurangkan sentuhan pada wajah yang berjerawat.
ii. Bakteria yang terdapat pada jerawat akan merebak ke kawasan muka dan mencipta jerawat baru. 

Selain itu, Garlic Complex ni sangat baik untuk wajah yang terlalu berminyak. Keadaan kulit muka yang berminyak juga boleh mengundang kepada bakteria. Maka, dengan pengambilan Garlic Complex ni akan bantu membunuh bakteria tersebut.

Testimoni:

Testimoni 1: Cara Menghilangkan Jerawat Di Pipi Dan Cerah Dengan Cepat



Testimoni 2: Cara Menghilangkan Jerawat Di Pipi Dan Cerah Dengan Cepat



Testimoni 3: Cara Menghilangkan Jerawat Di Pipi Dan Cerah Dengan Cepat


Testimoni 4: Cara Menghilangkan Jerawat Di Pipi Dan Cerah Dengan Cepat

Cara Tempahan@Hubungi:

Boleh hubungi Dayah di 0179793589 atau boleh juga whatsapp@telegram@sms untuk apa-apa pertanyaan dan tempahan vitamin ye. 

Sekian 
Norhidayahlong
1216854

You Might Also Like

2 comments

  1. Menarik sekali sista...untuk melengkapi artikel diatas coba baca http://www.jerawatan.id

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Deni Sapri. :) , saya akan improve lagi.

      Delete