CARA SELAMAT ATASI EYEBAG, MATA LEBAM, MATA PANDA DENGAN EYE TREATMENT CREAM

  • August 18, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments


Ramai golongan wanita, remaja-remaja perempuan yang menghadapi masalah mata lebam, eyebag, mata panda. Ianya boleh membuatkan seseorang individu tersebut lagi stress dan kelihatan tua. Malahan ada juga yang akan kelihatan garis-garis halus di sekitar mata.

Mesti korang nak tahu cara yang betul untuk atasi masalah eyebag, mata lebam, mata panda dengan cara yang selamat dan semulajadi. Kan??

Tapi sebelum tu, adakah korang tahu kenapa terjadinya eyebag? mata lebam? mata panda?? Ok, disini, Dayah akan kongsikan dengan korang beberapa punca penyebab terjadinya masalah seperti eyebag, mata lebam, mata panda. Antaranya:-

1. Faktor Keturunan

Apa yang dikaitkan dengan faktor keturunan ini selalunya diwarisi oleh ibu atau ayah. Jadi, korang boleh cuba lihat bawah mata ibu atau ayah, kalau-kalau diorang memang ada lingkaran hitam bawah mata. 

2. Alergik

Punca terjadi masalah eyebag, mata panda dan mata lebam juga disebabkan alergik. Contohnya, korang menggosok-gosok mata dan sekeliling kulit mata akan gatal mungkin disebabkan anda mengambil makanan yang alergik dengan tubuh badan anda. Ia menyebabkan darah memenuhi pembuluh dibawah mata dan menjadi bawah mata kelihatan gelap dan lebam.

3. Terdedah kepada cahaya skrin terlalu banyak

Sekarang generasi teknologi, semua memang suka mengadap skrin telefon, tablet atau laptop. Ya lah, online la katakan. Jadi, jangan nak di hairan la kalau eyebag atau mata lebam kerana online memanjang. Ini menyebabkan mata letih dan kurang rehat yang cukup.

4. Toksin yang berlebihan

Selain itu, punca terjadinya mata lebam, eyebag, dan mata panda juga disebabkan toksin yang berlebihan dalam badan. Berpunca dari pengambilan makanan yang tidak seimbang dan tidak sihat. Kerana apabila makanan yang tidak sihat menyebabkan racun terkumpul dalam tubuh badan dan tidak dapat dicernakan dengan baik menyebabkan kulit disekitar mata akan nampak hitam dan lebam.

5. Anemia 

Apa tu anemia?? Anemia ni bermaksud kekurangan darah atau zat besi dalam badan. Kebiasaanya, pada waktu kehamilan atau menstruasi, kulit kita akan menjadi lebih pucat kerana kekurangan zat besi. Jadi, untuk atasi masalah ini anda perlu mengambil supplemen yang tertentu.

Cara Mudah Untuk Hilangkan Eyebag, Mata Panda, dan Mata Lebam

a. Uncang Tea

Dengan uncang tea, jika korang bancuh tea, jangan dibuang uncangnya ye. Letakkan uncang tea tu pada mata selama 20 - 30 minit. Pada masa yang sama, ia membantu mata anda untuk berehat. Anda boleh tidur dan anggap ia sebagai terapi mata.

b. Kentang 

Kentang juga membantu dalam mengatasi masalah eyebag, mata lebam, dan mata panda. Caranya adalah anda potong nipis kentang dan letakkan pada bahagian mata. Biarkan ia selama 15 - 20 minit.

c. Timun 

Selain itu, timun juga boleh digunakan untuk mata kita. Ramai yang tidak tahu akan tips ni. Anda boleh letakkan 2 potong hirisan timun segar pada mata selama 25 minit. Ianya bukan sahaja dapat hilangkan eyebag, mata lebam dan mata panda malahan boleh merawat radang pada kelopak mata.

d. Susu 

Disamping itu, anda juga boleh guna susu. Caranya adalah dengan mencelupkan kapas ke dalam susu dan letakkan ia di kelopak mata anda. Biarkan selama 20 - 25 minit. InsyaAllah ia membantu mengatasi masalah eyebag, mata lebam dan mata panda.

e. Putih Telur 

Putih telur juga boleh digunakan untuk hilangkan eyebag, mata lebam dan mata panda. Sapukan sedikit telur putih pada bahagian mata. Biarkan ia selama 20 - 25 minit sebelum dibilas. Ia membantu mata menampakkan semakin segar.

f. Air Kosong

Apa-apa pun, air kosong sangat penting dalam kesihatan kita.Begitu juga dengan pengambilan air yang cukup membantu mengurangkan eyebag, mata lebam, dan mata panda. 

Dayah cadangkan cara selamat atasi eyebag, mata lebam dan mata panda dengan EYE TREATMENT CREAM. 

EYE TREATMENT CREAM ini adalah ENFUSELLE EYE TREATMENT

Kelebihan yang terdapat pada krim ini sangat banyak dan memang kesan yang terbaik. Jangan risau krim ini diekstrak dari sumber-sumber semulajadi. 

Fakta Penting Tentang Enfuselle Eye Treatment:-

  • Dapat mengurangkan kedutan halus di sekitar mata
  • Menghilangkan kesan lebam di lingkaran mata
  • Menggunakan nutrisi dari bahan semulajadi dan selamat
  • Ia telah diuji dengan berkesan secara klinikal
  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata.
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.

Testimoni:- 



Cara Order/Hubungi:-

Boleh hubungi atau whatsapp Dayah di 0179793589

Pengedar Shaklee Bangi, Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi.

FB:Nur Ramadhan (Hidayah)

Page:Myrakanita Online Shop

IG:Norhidayahlong

Sekian
Norhidayah
1216854

You Might Also Like

0 comments