JATUH CINTA DENGAN SHAKLEE │ TERJEBAK DENGAN SHAKLEE SETELAH DITIPU

  • August 01, 2016
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments




Nak dijadikan kisah, macam mana Dayah boleh terjebak dengan Shaklee ni ye. Bila diingatkan balik, sebenarnya memang Dayah ada beberapa masalah tersendiri. Sejujurnya, sebelum ni dayah tak ada masalah kulit yang teruk. Tapi produk skincare yang Dayah pakai sebelum ni memang ada bahan kimia, akan tetapi tetap pakai walaupon dah tahu kesannya.

Pada masa yang sama juga, Dayah berusaha untuk mencari produk bebas kimia, natural dan selamat. Ya lah, kulit muka kita ni nipis dan kulit muka juga merupakan aset buat semua perempuan, risau juga takkan selamanya nak pakai produk yang mengandungi bahan kimia yang boleh merosakkan kulit kita.

Setelah survey dan cari mencari, adalah jumpa tapi tetap tak berapa yakin juga. Sampailah suatu hari, bos kat butik Dayah kerja perkenalkan Dayah dengan produk Shaklee. Perasaan masa tu, “betul ke produk ni tak ada bahan kimia? Boleh percaya ke?” tula yang bermain difikiran Dayah. Bila diingatkan balik, tengok bos hari-hari pos vitamin C. Perasaan ingin mencuba tu membuak-buak nak cuba produk tu. Tambah lagi, bos tunjuk testimoni-testimoni yang menjadi.




Dayah tetap nekad nak cuba 2 produk masa tu walaupun dayah masih meragui. Dua produk Dayah guna iaitu GLA Complex dan Vita-C Plus. Setelah hampir 2 minggu Dayah makan vitamin ni sangat terkejut dengan kesannya yang sangat best, kulit makin cerah dan dayah rasa waktu kulit muka macam lembab malah kesan sunburn akibat panas makin berkurang.

KENAPA DAYAH NAK BUAT SHAKLEE SEBAGAI BISNES???


Dayah memang minat berbisnes, sebelum ini ada la 2 bisnes Dayah pernah join memang tahu dari awal lagi yang dayah join ni MLM. Katanya dayah tak perlu cari orang pon, keluarkan modal je. Takpe la rasa nak cuba, tapi rasa agak tertipu sebabnya memang kena cari orang dan Dayah tak diberi tunjuk ajar langsung. Sangat rasa tertipu sebab Dayah keluarkan modal saje-saje je bagi dorang, at the end ilmu pon tak dapat malahan kena kick dari group whatsapp sebab Dayah tak aktif.

Sesi coaching - Banyak input yang diberi

Terdetik dihati ini untuk sekali lagi berbisnes MLM dalam Shaklee ini kerana diberi peluang berjumpa bos di tempat kerja Dayah. Serik?? Memang serik tapi Dayah join lagi sebab yakin dengan bos Dayah sebab dia memberikan konsultation, memberi tunjuk ajar, berkongsi segala ilmu yang dia ada. Dayah dapat inspirasi dari situ untuk berbisnes sekali lagi.

Dah fall in love dengan Vitamin Shaklee



Sebab lain yang semangat nak berbisnes sebab nak ada masa sendiri dan banyakkan masa bersama keluarga. Jadi Dayah nekad untuk bisnes selepas mencuba produk pada diri sendiri dahulu. Alhamdulillah kesannya pada Dayah sangat positif dan "I fall in love with vitamin Shaklee". Lepas pada tu, Dayah rasa nak share dengan keluarga, kawan-kawan dan saudara mara tentang bagusnya produk Shaklee. Niat ingin membantu orang lain juga yang ada masalah yang sama seperti Dayah.

Pertanyaan:- 

Untuk korang yang ingin bertanya boleh whatsapp Dayah di 0179793589 @ email di cknorhidayah@gmail.com

Sekian
Terima kasih

Norhidayah
1216854 

You Might Also Like

0 comments