ESP

Cara Atasi Masalah Kulit Kusam Dan Kering - 100% Selamat Dan Berkesan

  • August 12, 2018
  • By ckdayah.blogspot.my
  • 0 Comments



8/10 golongan wanita yang mengalami masalah kulit kusam dan kering berbanding golongan lelaki. Adakah anda salah seorang yang ada masalah kulit kusam dan kering ini?

Adakah anda ingin atasi masalah kulit kusam dan kering anda dengan cepat? Anda dah cuba pelbagai produk tapi tetap tak jadi. Saya faham dan saya boleh bantu anda.

Jika ya anda ada masalah kulit kusam, sila baca sampai habis. 

Siapa ada masalah kulit kusam ini mesti rasa tak semangat dan rasa tak yakin nak berdepan dengan orang. 


Saya pernah rasa sebab saya sendiri pernah ada masalah kulit kusam ini. Malu nak berdepan dengan orang ramai. 

---

Saya perkenalkan diri dulu, saya Hidayah dan saya boleh bantu anda untuk mengatasi masalah kulit kusam dan kering. Saya berpengalaman membantu anda yang ada masalah kulit kusam dan kering dengan ilmu dari pakar.

Saya ada produk dan teknik berkesan untuk bantu anda. Dengan cara yang saya akan kongsikan ini, anda dapat atasi masalah kulit kusam dan kering yang anda alami selama ini.

4 Punca Masalah Kulit Kusam Dan Kering Yang Popular Di Malaysia 

Sebelum kita tahu cara untuk atasi, anda perlu tahu punca masalah kulit kusam dan kering. Antaranya:-

1. Salah guna produk kecantikan atau kerap ber ‘make up'

Lumrah, wanita memang suka bersolek  dan sukakan kecantikkan. Tapi anda perlu memilih produk kecantikan yang selamat bagi mengelakkan kulit muka anda bermasalah dan kulit kusam.

Tidak salah untuk bersolek tebal, tapi anda perlu buang semua solekan pada wajah anda sebelum tidur. 

Anda boleh guna make up remover untuk  buang solekan itu dan mencuci dengan pencuci muka serta perlu pakai toner untuk membuang kotoran pada wajah anda. Pesanan saya, jangan cuci ala kadar saja tau sebab ia akan bagi kesan pada kulit anda jadi kusam dan makin gelap. 

2. Kulit terdedah lama dibawah cahaya matahari

Anda yang bekerja selalu kena keluar jumpa klien, visit site atau kerja-kerja luar yang terdedah lama dibawah cahaya matahari boleh menyebabkan kulit muka anda jadi sunburn dan kusam.

Sebab itu, penting untuk anda memakai sunblock atau perlindungan pada kulit muka anda dari sinaran cahaya matahari ini.

Kesan dari cahaya matahari ini buatkan kulit anda tampak gelap dan tona kulit anda tidak sekata. Dan ia boleh menampakkan wajah anda kusam dan kering. 

3. Kurang air (Dehidrasi)

Kurang air juga boleh membuatkan kulit anda kelihatan kusam dan kering. Pernah tak dengar kita perlu minum air secukupnya iaitu 8 gelas air atau 2 liter dalam sehari?


Ini kerana bila air dalam badan kita cukup , ia membantu melembapkan kulit anda. Kelembapan kulit akan bantu mengekalkan sel-sel permukaan kulit anda menjadi lebih lembap, segar dan sihat.

Bayangkan, jika anda kekurangan air, pasti kulit anda akan mudah kering dan berkedut. Kesannya, kulit wajah anda akan tampak lebih tua dari umur sebenar.

Jadi, elakkan dehidrasi dan minumlah air secukupnya untuk mengelak dari masalah kulit kusam dan kering ini.

4. Tidur lewat atau tidak cukup tidur.

Untuk dapatkan kulit yang sihat dan segar, tidur yang cukup sangat penting. Bila anda tidak cukup tidur, kulit anda akan nampak letih dan tidak bermaya. Ini akan menampakkan wajah anda kusam.

Berapa jam tidur yang cukup? Tidur yang cukup selama 6 hingga 7 jam sehari. Ianya akan membuatkan kulit anda nampak segar. Mata anda akan lebih bermaya tidak sembap atau mata panda.

Sudah pasti, bila anda cukup tidur, kulit anda akan lebih segar dan anda bebas dari masalah kulit kusam. 

Bagaimana Set Kulit Kusam Atasi Punca Masalah Anda?

Set Kulit Kusam ini dapat atasi  punca sebenar masalah anda. Kenapa saya cadangkan Set Kulit Kusam ini kerana ianya 100% semulajadi dan berkesan. Produk ini bebas bahan kimia.

Anda tidak perlu risau, tiada campuran bahan kimia dan bebas dari sumber haiwan.

1.     Youth Skincare

Skin care Youth ini saya sendiri telah cuba untuk masalah yang saya hadapi juga iaitu masalah kulit kusam. Saya guna set permulaan je dulu. Dan saya dah rasa kesannya. Sangat best tau.

Dalam set permulaan ada 4 item iaitu pencuci muka, toner, pelembap siang dan pelembap malam.



Paling best Youth bantu struktur kulit anda menjadi sedekad lebih muda, dijamin halal dan lulus KKM, 100% bahan botanical dan bebas dari bahan kimia yang bahaya seperti Ethanolamines, Lanolin dan Paraben.

Jangan tunggu masa yang sesuai untuk atasi masalah kulit kusam anda. Makin lama anda tunggu makin lama masalah anda tidak hilang. Atasi segera.

2.     Sustained Release Vita-C Plus

Makin meningkat umur anda, makin kurang kolagen dalam badan. Jadi anda perlukan vitamin C untuk mneghasilkan kolagen.

Tahukan anda 1 tablet sustained release vita-c plus mampu kekal 5 jam dalam darah?
Ini kerana, vitamin C ini ada teknologi pelepasan setiap 100mg setiap 1 jam.

Sustained Release Vita-C Plus bantu cerahkan kulit anda dengan selamat dan
           semulajadi. Ia juga bantu kuatkan sistem imun kulit anda dan kulit anda akan lebih
           cerah dan bersih.

3.     GLA Complex

Kulit kusam dan kering yang selalu menggangu anda, boleh menyebabkan hormon anda tidak stabil juga kerana terlalu memikirkan masalah anda hadapi.

Dengan pengambilan GLA Complex, anda dapat stabilkan hormon kulit dan kulit anda akan cerah dan pigmen hitam akan mula hilang.

Dalam GLA Complex ada minyak Borage yang mana 3 kali ganda lebih baik dari EPO. Terdapat juga kandungan vitamin E dalam ni untuk neutralkan kesan sinar UV bila berpanas. GLA Complex boleh melembapkan kulit anda juga.

4.     ESP

Anda boleh bina sel kulit baru dengan ESP. ESP adalah protein. Bila sel-sel kulit anda sihat, maka lagi senang untuk kulit anda bebas dari masalah kulit kusam dan kering.


5.     B Complex

Kenapa dalam ini saya cadangkan B Complex? Untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik. Anda perlu pastikan anda bebas dari stress atau tekanan, sebab ia boleh sebabkan anda alami masalah kulit kusam dan kering.

           Dengan pengambilan B Complex ini ia sangat bantu anda kerana B Complex          
           adalah vitamin anti stress dan memberikan vitamin B yang lengkap pada anda.

Testimoni 

Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat  dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.

Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat  dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.

Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat  dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.

Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat  dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.

Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat  dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.


Pertanyaan Yang Selalu Ditanya

1.     Berapa lama kesan?
Kesan mengikut individu dan bergantung pada masalah anda juga. Mengikut penggunaan yang betul kesan dapat dilihat 10-30 hari. Sebab produk ini semulajadi dan bebas kimia. 

2.     Ada kesan sampingan?
Tidak ada kesan sampingan kerana ia tidak mengandungi sebarang bahan kimia atau beracun.

3.     Macam mana cara pengambilannya?
Cara pengambilan akan diajar selepas pembelian. Jangan risau anda akan diajar dengan cara pengambilan yang betul dan tips berkaitan cara atasi masalah kulit kusam.

4.     Kenapa ramai yang gagal walaupun dah cuba banyak produk?
Ini kerana terlalu banyak mencuba dan produk tidak sesuai atau produk yang anda guna sebelum ini mengandungi bahan kimia yang memberi kesan negatif pada kulit anda. 

5.     Kenapa produk ini paling berkualiti untuk masalah anda?
Kerana produk yang saya offer pada anda sangat berkualiti dan dah hampir lebih 60 tahun di pasaran Malaysia dan luar negara. 

Tempahan

Cepat dapatkan produk ini dengan segera. Anda boleh menempah dengan 2 cara yang berikut:

1)     Melalui Whatsapp

Anda boleh whatsapp di 0179793589 atau boleh klik 'Set Kulit Cerah' . Untuk pertanyaan anda boleh whatsapp juga. Saya komited untuk bantu anda atasi masalah kulit kusam atau kulit kering. 

2)     Sila klik butang di bawah untuk belian online menggunakan kad debit/ kredit.

You Might Also Like

0 comments